قفل دیجیتال کره ای شرکت کارن

اولین و بزرگترین مجموعه ی ارائه کننده قفل های دیجیتال در ایران بـا 11 سـال حضور مستمـر و همکـاری با سـازمان هـای دولتی و خصوصی

قفل دیجیتال کره ای شرکت کارن

اولین و بزرگترین مجموعه ی ارائه کننده قفل های دیجیتال در ایران بـا 11 سـال حضور مستمـر و همکـاری با سـازمان هـای دولتی و خصوصی

ضرورت استفاده از قفل درب دیجیتالی در خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

اهمیت قفل دیجیتالی در خانه هوشمند

استفاده از فناوری‌های خانه هوشمند و سیستم‌های اتوماسیون خانگی روز به روز در حال افزایش است. با این حال بسیاری از افراد هنوز درک کاملی از مزایا و اهمیت این تکنولوژی مهم ندارند. توسط خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی می‌توان تمامی وسایل الکترونیکی خانه را از راه دور کنترل نمود. اما درب ورودی و حفاظت از آن بخش مهم و جدایی ناپذیر این سیستم‌ها می‌باشد که دغدغه اصلی اکثر کاربران است.

در این مقاله به بررسی قفل درب دیجیتالی و اهمیت آن در زندگی هوشمند امروزی می‌پردازیم.

پیشرفت صنعت قفل و پیدایش قفل دیجیتالی

4 عنصر اصلی در سیستم‌های خانه هوشمند که باعث کاهش دغدغه‌های فکری کاربران شده و ترکیبی از تکنولوژی و سادگی را فراهم می‌آورد، دسترسی، امنیت، راحتی و آسایش و کارایی می‌باشد.

برای چندین دهه، روش اصلی قفل نمودن درب بر پایه قفل و سیستم کلید مکانیکی استوار بود. اما آیا این نوع قفل از امنیت و راحتی کافی برخوردار بود؟ این سوالی است که در ذهن اکثر کاربران به وجود می‌آید.

نگاهی به گذشته و مشکلات موجود در این نوع قفل‌ها مانند دردسرهای استفاده از کلید مکانیکی و امنیت بسیار پایین آن ما را مجاب می‌کند تا به این نتیجه برسیم که قفل‌های قدیمی از امنیت و راحتی کافی برخوردار نمی‌باشد.

ضرورت استفاده از قفل درب دیجیتال در خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

قفل درب دیجیتالی این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که با روش‌های کاملا جدید و پیشرفته امنیتی مانند: رمز، کارت RFID ، اثر انگشت و حتی گوشی هوشمند، ورود و خروج درب ورودی ساختمان را کنترل نمایند.

در بسیاری از مدل‌های قفل درب دیجیتالی می‌توان از هر جای ممکن مانند محل کار و یا حتی کشورهای دیگر درب ورودی را توسط گوشی‌های هوشمند کنترل و مدیریت نمود. به این ترتیب با اطلاع کامل از وضعیت درب ورودی و مدیریت آن از راه دور، از امنیت کامل خانه خود احساس آرامش می‌کنید.

از بزرگترین تولیدکنندگان قفل درب دیجیتالی می‌توان به یال، سامسونگ، Kwikset و آگوست اشاره نمود.

اتصال قفل دیجیتالی به سیستم‌های خانه هوشمند

همانطور که گفته شد اکثر مدل‌های قفل درب دیجیتالی قابلیت اتصال به خانه هوشمند را دارند اما در برخی از موارد برای برقراری اتصال نیاز به یک قطعه اضافی می‌باشد. مانند ماژول Z-Wave که به‌طور جداگانه و برای ارتباط بی‌سیم قفل درب دیجیتالی به خانه هوشمند بر روی قفل قرار می‌گیرد.

در سیستم‌های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی می‌توان ویژگی‌های قفل درب دیجیتالی را به دیگر سیستم‌های خانه هوشمند متصل کرد. به‌عنوان مثال صاحب خانه می‌تواند تنظیمات روشنایی خانه را مطابق با حالت‌های قفل تطبیق دهد. به این صورت که با خارج شدن از منزل و بستن درب، دستوراتی از طرف قفل درب دیجیتالی به سیستم روشنایی ارسال شده و تمامی وسایل روشنایی خانه را خاموش می‌نماید.

کنترل ورود و خروج قفل دیجیتالی از راه دور

قفل درب دیجیتالی در سیستم‌های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در افزایش راحتی و امنیت ایفا نماید. فرض کنید فرزند دلبندتان پس از خروج از منزل، درب ورودی را به صورت کامل نبسته باشد. در این صورت پیام هشدار به تلفن همراه ارسال شده و شما را از باز بودن درب مطلع می‌سازد.

همچنین در صورت حضور یکی از دوستان و آشنایان، جهت جلوگیری از پشت درب ماندن آن‌ها، می‌توان درب را از راه دور باز نمود و یا جهت دسترسی قفل، کلید دیجیتالی خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشت.

ضرورت استفاده از قفل درب دیجیتال در خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

مزایای سیستم‌های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

خانه هوشمند همواره میزان بالایی از امنیت و حفاظت از خانه و اعضای خانواده را به کاربران ارائه می‌دهد. در این میان استفاده از وسایل هوشمند امنیتی مانند دوربین‌های امنیتی، آلارم هشدار، قفل درب دیجیتالی و ... باعث افزایش هرچه بیشتر امنیت این سیستم‌ها می‌شود.

در این میان قفل درب دیجیتالی نقش اساسی در خانه هوشمند دارد اما باید توجه کرد که این نوع قفل‌ها به تنهایی برای امنیت خانه کافی نیست بلکه با ایجاد بسترهای مناسب امنیتی، می‌توان زندگی امن و راحت را برای خود و اعضای خانواده ایجاد نمود.

منبع: karenddl.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.