قفل دیجیتال کره ای شرکت کارن

اولین و بزرگترین مجموعه ی ارائه کننده قفل های دیجیتال در ایران بـا 11 سـال حضور مستمـر و همکـاری با سـازمان هـای دولتی و خصوصی

قفل دیجیتال کره ای شرکت کارن

اولین و بزرگترین مجموعه ی ارائه کننده قفل های دیجیتال در ایران بـا 11 سـال حضور مستمـر و همکـاری با سـازمان هـای دولتی و خصوصی

ضرورت استفاده از قفل درب دیجیتالی در خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

اهمیت قفل دیجیتالی در خانه هوشمند

استفاده از فناوری‌های خانه هوشمند و سیستم‌های اتوماسیون خانگی روز به روز در حال افزایش است. با این حال بسیاری از افراد هنوز درک کاملی از مزایا و اهمیت این تکنولوژی مهم ندارند. توسط خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی می‌توان تمامی وسایل الکترونیکی خانه را از راه دور کنترل نمود. اما درب ورودی و حفاظت از آن بخش مهم و جدایی ناپذیر این سیستم‌ها می‌باشد که دغدغه اصلی اکثر کاربران است.

در این مقاله به بررسی قفل درب دیجیتالی و اهمیت آن در زندگی هوشمند امروزی می‌پردازیم.

پیشرفت صنعت قفل و پیدایش قفل دیجیتالی

4 عنصر اصلی در سیستم‌های خانه هوشمند که باعث کاهش دغدغه‌های فکری کاربران شده و ترکیبی از تکنولوژی و سادگی را فراهم می‌آورد، دسترسی، امنیت، راحتی و آسایش و کارایی می‌باشد.

برای چندین دهه، روش اصلی قفل نمودن درب بر پایه قفل و سیستم کلید مکانیکی استوار بود. اما آیا این نوع قفل از امنیت و راحتی کافی برخوردار بود؟ این سوالی است که در ذهن اکثر کاربران به وجود می‌آید.

نگاهی به گذشته و مشکلات موجود در این نوع قفل‌ها مانند دردسرهای استفاده از کلید مکانیکی و امنیت بسیار پایین آن ما را مجاب می‌کند تا به این نتیجه برسیم که قفل‌های قدیمی از امنیت و راحتی کافی برخوردار نمی‌باشد.

ضرورت استفاده از قفل درب دیجیتال در خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

قفل درب دیجیتالی این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که با روش‌های کاملا جدید و پیشرفته امنیتی مانند: رمز، کارت RFID ، اثر انگشت و حتی گوشی هوشمند، ورود و خروج درب ورودی ساختمان را کنترل نمایند.

در بسیاری از مدل‌های قفل درب دیجیتالی می‌توان از هر جای ممکن مانند محل کار و یا حتی کشورهای دیگر درب ورودی را توسط گوشی‌های هوشمند کنترل و مدیریت نمود. به این ترتیب با اطلاع کامل از وضعیت درب ورودی و مدیریت آن از راه دور، از امنیت کامل خانه خود احساس آرامش می‌کنید.

از بزرگترین تولیدکنندگان قفل درب دیجیتالی می‌توان به یال، سامسونگ، Kwikset و آگوست اشاره نمود.

اتصال قفل دیجیتالی به سیستم‌های خانه هوشمند

همانطور که گفته شد اکثر مدل‌های قفل درب دیجیتالی قابلیت اتصال به خانه هوشمند را دارند اما در برخی از موارد برای برقراری اتصال نیاز به یک قطعه اضافی می‌باشد. مانند ماژول Z-Wave که به‌طور جداگانه و برای ارتباط بی‌سیم قفل درب دیجیتالی به خانه هوشمند بر روی قفل قرار می‌گیرد.

در سیستم‌های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی می‌توان ویژگی‌های قفل درب دیجیتالی را به دیگر سیستم‌های خانه هوشمند متصل کرد. به‌عنوان مثال صاحب خانه می‌تواند تنظیمات روشنایی خانه را مطابق با حالت‌های قفل تطبیق دهد. به این صورت که با خارج شدن از منزل و بستن درب، دستوراتی از طرف قفل درب دیجیتالی به سیستم روشنایی ارسال شده و تمامی وسایل روشنایی خانه را خاموش می‌نماید.

کنترل ورود و خروج قفل دیجیتالی از راه دور

قفل درب دیجیتالی در سیستم‌های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای را در افزایش راحتی و امنیت ایفا نماید. فرض کنید فرزند دلبندتان پس از خروج از منزل، درب ورودی را به صورت کامل نبسته باشد. در این صورت پیام هشدار به تلفن همراه ارسال شده و شما را از باز بودن درب مطلع می‌سازد.

همچنین در صورت حضور یکی از دوستان و آشنایان، جهت جلوگیری از پشت درب ماندن آن‌ها، می‌توان درب را از راه دور باز نمود و یا جهت دسترسی قفل، کلید دیجیتالی خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشت.

ضرورت استفاده از قفل درب دیجیتال در خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

مزایای سیستم‌های خانه هوشمند و اتوماسیون خانگی

خانه هوشمند همواره میزان بالایی از امنیت و حفاظت از خانه و اعضای خانواده را به کاربران ارائه می‌دهد. در این میان استفاده از وسایل هوشمند امنیتی مانند دوربین‌های امنیتی، آلارم هشدار، قفل درب دیجیتالی و ... باعث افزایش هرچه بیشتر امنیت این سیستم‌ها می‌شود.

در این میان قفل درب دیجیتالی نقش اساسی در خانه هوشمند دارد اما باید توجه کرد که این نوع قفل‌ها به تنهایی برای امنیت خانه کافی نیست بلکه با ایجاد بسترهای مناسب امنیتی، می‌توان زندگی امن و راحت را برای خود و اعضای خانواده ایجاد نمود.

منبع: karenddl.com

افزایش امنیت و راحتی در رفت و آمد با قفل هوشمند درب

قفل هوشمند درب چیست؟

قفل هوشمند درب نوعی قفل درب ورودی ساختمان می‌باشد که برای دسترسی به آن و باز نمودن درب نیاز به دسته کلیدها نمی‌باشد. صاحب خانه می‌تواند با استفاده از روش‌های پیشرفته دسترسی، قفل را باز نماید. از برندهای معتبر این محصولات می‌توان به سامسونگ، گیت من و یال (تحت لیسانس ASSA ABLOY) اشاره نمود.

افزایش امنیت با قفل هوشمند

مزیت اصلی قفل هوشمند درب، افرایش امنیت می‌باشد. به‌عنوان مثال استفاده از رمز یا اثر انگشت برای باز نمودن درب باعث می‌شود تا نگرانی بابت گم نمودن کلیدها و جا گذاشتن آن‌ها بر روی درب برای همیشه از بین رود. یکی دیگر از ویژگی‌های امنیتی این نوع قفل‌ها این است که دیگر مجبور نیستید دسته کلیدهای حجیم را همراه خود داشته باشید و این فرصت را برای سارقان فراهم آورید تا در فرصت مناسب با سرقت کلیدها به خانه شما دسترسی پیدا نمایند.

باز نمودن درب بدون نیاز به کلید

همچنین قفل‌های قدیمی و مکانیکی به دلیل کیفیت پایین تولید، بسیار آسیب پذیر می‌باشند به ویژه برای سارقان که با این نوع قفل‌ها آشنایی کامل دارند. اما مدل‌های مختلف قفل هوشمند با داشتن بدنه مقاوم و استفاده از آلیاژهای منحصر به فرد در آن‌ها، از مقاومت بسیار زیادی در مقابل نیروهای غیر مجاز برخوردار می‌باشند. همچنین فناوری پیشرفته به کار رفته در مدار این نوع قفل‌ها باعث شده تا هنگام اعمال نیرو و اقدام به ورود غیر مجاز، سیستم از کار افتاده و آلارم هشدار سرقت به صدا در آید.

همچنین می‌توان این نوع قفل‌ها را به سایر وسایل امنیتی مانند سنسور حریق، دوربین‌های مدار بسته، سنسورهای حرکتی و ... متصل نمود. به این ترتیب می‌توان هر لحظه از وضعیت قفل درب ورودی ساختمان مطلع شد. کنترل از راه دور درب ورودی ساختمان نیز از دیگر ویژگی‌های جذاب امنیتی قفل هوشمند درب می‌باشد که باعث می‌شود هر لحظه از وضعیت درب ورودی بر روی تلفن همراه آگاه شوید.

کنترل درب از راه دور توسط تلفن همراه

اتصال قفل هوشمند درب به اتوماسیون خانگی

بیشتر قفل‌های هوشمند با سیستم‌های اتوماسیون خانگی سازگار می‌باشند که به شما امکان کنترل ویژگی‌های مختلف خانه را می‌دهد. شما می‌توانید این نوع قفل‌ها را طوری برنامه‌ریزی نمایید که به محض بازشدن درب سیستم گرمایشی روشن شده و یا برخی از چراغ‌های داخل خانه به صورت خودکار روشن گردند. بنابراین قفل هوشمند درب نه تنها امنیت خانه را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند زندگی شما را نیز بسیار راحت و ساده نماید.

افزایش امنیت و راحتی در رفت و آمد با قفل هوشمند

روش‌های دسترسی متنوع به قفل هوشمند درب

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا کاربران از قفل هوشمند درب استفاده نمایند، روش‌های دسترسی متنوع و امن این نوع قفل‌ها می‌باشد. روش‌هایی مانند: رمز، کارت، اثر انگشت و یا تلفن همراه که شما را برای همیشه از شر دسته کلیدهای حجیم راحت می‌نماید. به‌ویژه در تاریکی شب که نور کافی برای باز نمودن درب با کلید وجود ندارد و یا باز نمودن درب با دستانی پر که دردسرهای بسیاری را برای شما به‌وجود می‌آورد. تمامی این موارد شما را مجاب می‌نماید تا از این محصولات امنیتی به‌جای قفل‌های قدیمی و مکانیکی استفاده نمایید.

افزایش امنیت و راحتی در رفت و آمد با قفل هوشمند


منبع: karenddl.com

قفل دیجیتال اداری راه حلی مناسب برای امنیت هر نوع کسب و کاری

قفل دیجیتال اداری

قفل دیجیتال یکی از آخرین نوآوری‌ها در محصولات امنیتی می‌باشد. قفل دیجیتال اداری برای صاحبان کار این امکان را فراهم می‌آورد تا درب ورودی کسب و کار خود را از راه دور مدیریت و ورود و خروج افراد مختلف و پرسنل خود را کنترل نمایند. مدل‌های محتلفی از این نوع قفل‌های دیجیتال وجود دارد که بر اساس کارایی و ویژگی‌های امنیتی آن‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشند. اما باید توجه داشت که با سرمایه گذاری مناسب در این زمینه و انتخاب قفل مناسب با بیشترین امکانات ممکن، خیال شما کاملا از بابت امنیت درب ورودی محل کسب و کارتان راحت می‌گردد.

مزایای استفاده از قفل‌های دیجیتال در اماکن تجاری

یکی از مزایای منحصر به فرد قفل دیجیتال اداری، کنترل از راه دور آن می‌باشد. از طریق تلفن همراه علاوه بر ثبت ورود و خروج پرسنل، می‌توان تمامی امور مربوط به درب ورودی مانند صدور مجوز ورود را مدیریت نمود. همچنین استفاده از ریموت کنترل به‌عنوان یکی از روش‌های کنترل از راه دور قفل نیز روشی مناسب برای کنترل ورود و خروج و صدور مجوز ورود از جانب منشی بیرون از اتاق می‌باشد.

کنترل درب اتاق های شرکت از راه دور توسط سیستم های هوشمند

یکی دیگر از ویژگی‌های قفل دیجیتال اداری، وجود مکانیزم قفل اتوماتیک در آن است که در اماکن اداری شلوغ بسیار کاربردی است. مکانیزم قفل اتوماتیک به این صورت عمل می‌کند که به محض بسته شدن درب، دستگاه به صورت خودکار قفل می‌گردد.

از دیگر ویژگی‌های این نوع قفل‌ها که آن را به‌وسیله‌ای مناسب برای کنترل ورود و خروج اماکن اداری و تجاری تبدیل نموده است، صدور مجوز دسترسی برای افراد خاص و جلوگیری از ورود سایر افراد به اماکن حساس امنیتی مانند اتاق سرورها، اتاق مدیریت، آزمایشگاه و ... می‌باشد.

قفل دیجیتال اداری راه حلی مناسب برای امنیت هر نوع کسب و کاری

نکات مهم در هنگام خرید قفل دیجیتال اداری

اولین چیزی که برای خرید یک قفل دیجیتال اداری باید در نظر گرفت، روش دسترسی مناسب به قفل با توجه به ظرفیت کسب و کارتان است. اگر محل کسب و کار شما به اندازه کافی بزرگ و تعداد پرسنل شما زیاد باشد، بهتر است از قفل اثر انگشتی برای کنترل ورود و خروج استفاده نمایید. به این ترتیب پرسنل اداری شما به راحتی و تنها با شناسایی اثر انگشت خود می‌توانند وارد شوند.

قفل دیجیتال اداری راه حلی مناسب برای امنیت هر نوع کسب و کاری

در حالی که برای این نوع کسب و کارها قفل رمزی گزینه مناسبی نمی‌باشد. وارد نمودن کد باعث کاهش امنیت و دسترسی افراد ناشناس به قفل دیجیتال اداری می‌گردد.

قفل دیجیتال اداری کارتی نیز برای اماکن اداری و تجاری بسیار موثر می‌باشد. به این ترتیب هر یک از پرسنل با در اختیار داشتن کارت شناسایی خود (RFID کارت) می‌تواند به قفل دسترسی پیدا کند. همچنین از کارت این نوع قفل‌ها برای دسترسی به سایر بخش‌های شرکت مانند پارکینگ نیز می‌تواند استفاده نماید.

قفل دیجیتال اداری راه حلی مناسب برای امنیت هر نوع کسب و کاری

نکته دیگری که هنگام خرید قفل دیجیتال اداری باید به آن توجه نمود، قابلیت کنترل از راه دور و اتصال به سیستم‌های اتوماسیون اداری این نوع قفل‌ها می‌باشد. به این ترتیب به‌راحتی می‌توان از طریق فناوری‌های مجهز به WiFi مانند تلفن همراه و یا لپ تاپ، ورود و خروج پرسنل را از هر جای دنیا ثبت و کنترل نمود.

در نظر گرفتن ویژگی‌های امنیتی متناسب با شرایط کسب و کار شما نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که باید در هنگام خرید این نوع قفل‌ها به آن توجه نمود.

تامین امنیت کسب و کار با قفل دیجیتال اداری

با وجود سیستم‌های امنیتی پیشرفته در این نوع قفل‌های دیجیتال، هک کردن آن‌ها و ورود غیرمجاز به محل کسب و کار شما تقریبا غیرممکن می‌باشد. در صورت ورود غیر مجاز و اعمال نیروی زیاد جهت ورود سارقان، علاوه بر به صدا در آمدن آلارم هشدار قفل دیجیتال اداری، پیام هشداری نیز به تلفن همراه شما و اتاق کنترل امنیت (نگهبانی) ارسال می‌گردد.

نوع اثر انگشتی این نوع قفل‌ها نیز به دلیل وجود سیستم بیومتریک در آن از امنیت بیشتری نسبت به‌سایر مدل‌های قفل دیجیتال اداری برخوردار بوده و تقریبا غیرقابل هک می‌باشد. اما همواره توجه داشته باشید که قفل‌های دیجیتال اداری به تنهایی برای امنیت اماکن اداری و تجاری بزرگ کافی نبوده و در کنار آن‌ها باید از سایر لوازم امنیتی مانند دوربین‌های مدار بسته، زنگ هشدار و ... استفاده نمود.


منبع: karenddl.com